Jednou z věcí, na které byl během epidemie koronaviru kladen obzvláštní důraz, bylo i udržování patřičné vzdálenosti mezi lidmi. To mělo zabránit snadnému přenášení kapének viru. To platilo i o prostorech, kde byli lidé dříve zvyklí být pohromadě ve větším množství.

Jedním z důsledků bylo i to, že se na mnoha místech zavedl rezervační systém. Často jej instalovali tam, kde by jinak lidé čekali v čekárnách. Příkladem mohou být lékaři, ale také různé úřady, kadeřnice či fitness centra.

ve fitness centrech se rezervace osvědčily

Toto opatření však nejen umožňovalo zabránit tomu, aby byla například plná čekárna lidí, ale také umožnilo, aby se po každém člověku prostory alespoň v rychlosti vydezinfikovaly, což mělo dále zpomalit šíření viru.

Ovšem ačkoliv lidé proti tomu dříve protestovali, zjistili, že tento systém má i své výhody. Především v tom, že nyní není potřeba čekat i více než hodinu, než na nás přijde řada. Pokud je člověk objednán na přesný čas, může si také lépe naplánovat například volno ze zaměstnání – najednou nepotřebuje celý půlden, ale třeba jen hodinu či dvě. A to už je rozdíl.

rezervaci je možné provést i telefonicky

Samozřejmě, zdaleka ne všude se to osvědčilo. Nevyplatí se především na místech, kam lidé potřebují zajít akutně a nemají čas se předem objednávat. Opět mohou být příkladem lékaři, především specialisté. Například pokud se vám stane úraz, nemůžete čekat třeba dva dny, než vás na chirurgii objednají, aby vám zašili ránu nebo zasádrovali zlomeninu.

Na druhé straně třeba ve fitness centrech se rezervace osvědčily, a zjednodušily práci oběma stranám. Trenéři mají více času věnovat se individuálně každému cvičenci, zatímco ti nemusí čekat, až se přístroj, na kterém chtějí cvičit, uvolní.

Také to umožňuje vybrat takovou dobu, která danému člověku nejlépe vyhovuje. Mají tak jistotu, že se jim budou okamžitě věnovat a že nebudou ztrácet žádnou část z drahé hodiny čekáním. Přeci jen, i zde platí, že čas jsou peníze, a člověk za ně chce rozhodně dostat co nejvíce.