Jedním ze základních požadavků, které zákon stanoví každé firmě, je povinnost mít nějaké fyzické sídlo. To musí mít existující adresu a být skutečně ve vlastnictví či pronájmu dané firmy. To samozřejmě není problém pro velké koncerny, avšak co malí podnikatelé?

S rozvojem obchodování přes internet se najdou i lidé, kteří žádné oficiální prostory nemají, neboť své podnikání provozují prakticky ze svého obývacího pokoje. Na druhou stranu zase nechtějí mít svou domácí adresu uvedenu jako firemní, nehledě na to, že ji z pochopitelných důvodů nechtějí dávat všem svým zákazníkům.

jedna z možností sídla firmy

Tento problém může vyřešit virtuální sídlo, například virtuální sídlo

Zde se samozřejmě můžeme ptát, jak se to liší od běžných pronajatých prostor. Odpověď zní, že v těchto se dlouhodobě nevyskytujeme. Jistě, občas si zde zamluvíme kancelář či zasedací sál k výše zmíněným účelům, avšak po většinu času nám bude sloužit jako místo, kde si budeme vyzvedávat firemní poštu.

sídlo firmy ve skleněném komplexu

To má hned několik výhod. Především je to mnohem levnější. To ocení především již zmínění malí podnikatelé, kteří rozhodně nemají peněz nazbyt a kanceláře nepotřebují. Díky tomu mohou ušetřit, a jak každý ví, každá koruna je v podnikání dobrá. S tím souvisí i fakt, že se o ony prostory nebudeme muset starat. Nemusíme zajišťovat jejich úklid, provoz ani se starat o to, zda se například nerozbil kohoutek. Tím ušetříme nejen vybavení, ale také čas a opět peníze. Je tedy jasné, že pro určitou skupinu podnikatelů toto může být tím nejlepším řešením, jak vyhovět zákonu a zároveň pracovat z domova, aniž by klienti věděli, kde vlastně přesně bydlíme. Pokud tedy právě vy do této skupiny patříte, věřte, že za vyzkoušení to rozhodně stojí.